Pozostałe,  Samochody

Niekiedy właściciel samochodu może liczyć również na szczegółową diagnostykę.

Stosunkowo nowe silniki benzynowe mają w swoim układzie przymocowany tak zwany filtr cząstek stałych. Na czym właściwie polega dokładnie jego praca? W skrócie mówiąc na tym, by wydostające się z silnika wszelkie spaliny zostały odpowiednio oczyszczane z cząstek sadzy, a zatem niespalonego węgla. Jego konstrukcja i zasada pracy jest w miarę intuicyjna, nie zmienia to natomiast faktu, iż element ten wymaga regularnego czyszczenia i regeneracji.

Oczywiście nie wykona tego sam właściciel samochodu, ponieważ regeneracja DPF (DPF to skrót od gasoline particulate filter) przeprowadzona być może wyłącznie w specjalistycznym punkcie. Należy do tego celu wybrać taki, który zajmuje się takimi usługami już od jakiegoś czasu oraz stosuje takie technologie, które zdołają przywrócić prawie 100 procent sprawności zapchanego i zanieczyszczonego filtra.

Najczęściej odbywa się to tak, że nie musimy w takim miejscu zostawiać całego samochodu — wystarczy pozostawić sam wspomniany element, a odbiór gotowego następuje za parę dni. Porządni fachowcy prócz oczyszczania (szczegółowego przetkania wszystkich kanalików) przeprowadzą właśnie wspomnianą regenerację, a więc odbudowę powłoki galwanicznej. Często na tego rodzaju usługę  przysługuje gwarancja, oczywiście tak być powinno. Czasem posiadacz auta może liczyć też na skrupulatną diagnostykę, czyli szczegółowe badania mające wykazać, jakie są główne przyczyny zapychania takiego filtra i w jaki sposób możemy ów proces spowolnić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *